Szukasz pomocy medycznej w godzinach wieczornych i nocnych, w weekend lub święto? Zadzwoń na 800 137 200 i skorzystaj z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. W dodatku bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer telefonu 800 137 200.
Kto może korzystać z TPK
Każda osoba ubezpieczona w NFZ i mieszkająca w Polsce. Połączenie może być wykonane tylko z Polski. Porady są udzielane w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Kiedy działa TPK
Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.
Kiedy możesz skorzystać z TPK
Zadzwoń na TPK, gdy:
nagle zachorujesz, a lekarz rodzinny już nie pracuje
nagle zachorujesz, a lekarz rodzinny już nie pracuje
nagle pogorszy się stan Twojego zdrowia, nie masz jednak objawów sugerujących, że jesteś w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły poprawy
zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Co można uzyskać przez TPK
Przez TPK uzyskasz:, poradę medyczną, e-receptę, e-skierowanie, e-zwolnienie.
Jak działa TPK
Zadzwoń na bezpłatny numer telefonu 800 137 200. Usłyszysz krótki komunikat, który poinformuje Cię, że dodzwoniłeś się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu.
Wybierz język, w którym chcesz rozmawiać.
W pierwszej kolejności połączy się z Tobą pielęgniarka lub położna. Sprawdzi, czy jesteś uprawniony do świadczeń opieki zdrowotnej, zarejestruje Twoje zgłoszenie, przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny Twojego stanu zdrowia.
Pielęgniarka lub położna może wystawić Ci e-receptę oraz udzielić porad. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, wezwie zespół ratownictwa medycznego.
Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że potrzebujesz dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje Cię do lekarza, podczas tego samego połączenia.
Lekarz uzupełni wywiad przeprowadzony przez pielęgniarkę lub położną. Może wystawić Ci e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
Gdy będziesz potrzebował pilnej interwencji medycznej, lekarz wezwie zespół ratownictwa medycznego. Jeśli będziesz wymagał osobistego kontaktu z lekarzem, skieruje Cię do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Opublikowano: 26.05.2021
Zmodyfikowano: 26.05.2021
Za informację odpowiada: Narodowy Fundusz Zdrowia
Redakcja: Narodowy Fundusz Zdrowia
Copyright © 2008 Przemmo. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone. Redakcja oraz administrator strony zastrzega sobie prawo do błędów i pomyłek w każdym dziale strony internetowej. Zgodnie z nowelizacją prawa telekomunikacyjnego informujemy, iż serwis www.rodaki.pl w celu zapewnienia pełnej funkcjonalności używa pliki cookies. Więcej informacji na temat w plików cookies http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko Właściciel domeny rodaki.pl nie bierze odpowiedzialności za treści zamieszczane na stronach przez użytkowników, jednocześnie zastrzega sobie prawo do usunięcia wpisów naruszających netykiete. |